Televizyon Programlarımız Nereye Gidiyor ?

türk televizyonlarının saçma programları

Televizyon programlarımız dedim de , olayı yayınlanan programlarla sınırlamamak gerekir.
Dizilerimizden de pekala rahatsız oluyorum bazen .
İlk olarak programları ele alırsak  ve evlilik programlarından başlarsak daha neler göreceğimizi gerçekten merak eder olduk. Evlilik ciddi bir kurumdur diye öğrendik her zaman. Evlilik ciddiyet gerektirir diye bildik. Ama izlediğimiz programlarda bunun %1 'ini bile göremedik.

Bazı evlilik programları haddini o kadar aşmış durumda ki gerçekten korkarak izliyoruz.
İzlememiz bile hata fakat tüm kanallarda aynı formatta yayınlar var.

Dizilerimizde ise özellikle genç neslin aklına türlü türlü şeyler sokacak konular işlenmekte. Sizce de tüm dizilerde cinsellik ön planda değil mi ? Bu konuyu okuduğunuzda bu adam hangi caminin imamı diye düşünebilirsiniz. Maalesef ben o düşündüğünüz insan değilim , aslında olmak isterdim.
Ben olaya yeni neslin gözü ile bakmaya çalışıyorum ve gördüklerim bunlar..

---

Çocuklarımızı oyalamak için tv izletmek çok yanlış geliyor bana , yada ona bir tablet alarak oyun oynatmak. Elbette ki bizde çocuktuk ve bizde oyunlar oynayıp televizyon izledik , bence tavsiyem bunlara sınırlama getirip ekstra bir şeyler öğrenmesini sağlamak. Geleceğimiz onlara bağlı , onlara tablette oyun oynamayı öğretmek yerine o oyunun nasıl yapıldığını öğretmelisiniz bilmiyorsunuz elbette bunu araştırıp öğrenmesini sağlayabilirsiniz. Daha yaratıcı bir çocuk olacaktır.

Çocuklar okulda derslerden yorulacakları için eve geldiğinde bir süre başka bir şeylerle ilgilenmeliler. Çocuğunuza bilgisayar programlarını öğretin. Mesela bir insanın Photoshop programına hakim olarak kullanması onu yaratıcı bir birey yapar. Bunu öğrenmek çok da zor değil.
Programlama öğrenmelerini söyleyin , yönlendirin.. Gelişen teknolojiye baktığımızda artık her şeyi mobil cihazlarımızdan yada bilgisayarlardan yapıyoruz, neden çocuğunuz da bir geliştirici olmasın ?

---

Yazımı kısa tutmak istiyorum , çocuğunuzun böyle şeyler öğrenmesini istiyor ve bunu nasıl öğreneceğinizi bilmiyorsanız yorum ile bildirin elimden geldiği kadar kaynaklar sunabilirim...

Yorum Gönder

0 Yorumlar
* Please Don't Spam Here. All the Comments are Reviewed by Admin.