PanaNet Nedir ? Kullanıcı Gözünden İnceleme !


     PaneNet İnternet verici istasyonlar vasıtası ile havadan taşınan internet hizmeti veren şirkettir. İnterneti kullanmak için telekom alt yapısına ihtiyaç duymaz. Hizmet alacak olan binanın yüksek noktasına kurdukları anten ile , bağlantıyı bir noktadan alıp modeme access pointe yada direkt olarak ethernet kablosu ile bilgisayara aktararak hizmet verir.
   Taahüt yada bağlayıcı bir sözleşme istenmez. İstediğiniz zaman paket alabilir , istediğiniz zaman kullanmayı bırakabilirsiniz. Dilediğiniz zaman ön ödemeli sistemli bu servisten paket satın alarak tekrar kullanmaya devam edebilirsiniz.
   Ayrıca sistemin sabit ip desteği de bulunmakta talep doğrultusunda sabip ip veriliyor.
----------------

Kullanıcı olarak yorumum :  

   Kullanmaya başlayalı 15 - 20 gün oldu , kullandığım paket 8 Mbps hızlı paketi. Evde bir AP cihazı ile kullanmaktayım.
   İlk soracağınız soru şu olarak bence hız nasıl ?
Hız konusunda taahhüt ettikleri hızı veriyorlar, evde farklı kaynaklardan yaptığım hız testi sonuçlarında aldığım 8 Mbps hıza erişiyorum.
   Benim için olumsuz olan bir durum var ping yüksek çıkıyor.  Bu ne anlama geliyor ?  Yani lag oluşuyor , sorgular gecikiyor. Örneğin mobil cihazınız ile bağlandınız , ve whatsapp ile mesajlaşıyorsunuz. Mesajı gönderdiğiniz anda gitmiyor, bazen hemen gitmesine rağmen çoğu zaman gecikmeli gidiyor. Bu gecikme 1 saniye ile 2 saniye arasında değişiyor.
   Adres çubuğuna yazdığınız bir web sitesine sorguyu geç gönderdiği için siteyi yüklemede geç kalıyor.
   Hız dediğim gibi güzel fakat ping yüksek olması böyle küçük sorunları oluşturuyor.
Son kullanıcı olarak , bu hizmet alınır mı sorusuna alınır diyebilirim. Sebep olarak Taahhüt Fatura ve AKK olmaması ve ücretin az olması kullanmaya yönlendiren faktörlerden birisi .

Yaptığım hız testi ekran görüntüsü : 


Soru ve görüşlerinizi yorum olarak bildirirseniz sevinirim...

------------------

Güncelleme 16.03.2016

Bağlantı 8 mbps görmez oldu kesinlikle.
Ping çok yükseklerde gidiyor sorgular gecikiyor.
Bağlantı gün içinde çok fazla kopuyor.
Büyük bir dosyayı devamlı olmayan bir sunucudan indirmek kesinlikle imkansız , bağlantı kopuyor sıfırlanıyor haliyle.
Ayrıca bu problemi iki kez müşteri hizmetlerine bildirmeme rağmen çözüm olmaması yetmezken herhangi bir dönüşte olmadı .
İnternet sağlayıcısı ile sanırım yollarımızı ayırma vakti geliyor.


----------------------

Güncelleme 09.11.2022

PanaNet son zamanlarda iyice ağır kalmaya başlamıştı. Sürekli söylememe rağmen düzelmedi. 
Artık TürkNet kullanıyorum. Çok memnunum. Bölgemdeki en hızlı interneti TürkNet sağlıyor. Şuan taahhüt ettikleri hız 83 Megabit ve bunu çok rahat kullanıyorum. 



Yorum Gönder

20 Yorumlar
* Please Don't Spam Here. All the Comments are Reviewed by Admin.
  1. ben pananeti ilk defa kullanmaya başladım ama şunları söyliyebilirim ttnet den hızlı ama hızı hep aynı şekilde kalmıyo yani hız bazen çok hızlı oluyo bazen de çok düşüyo

    YanıtlaSil
  2. Bede ttnetı kköyde yaşadım için 2 kez taahut ımzaladım son taahutum 3 ay kadar önce bitti bırdaha uzatmadım turkcell 2cı hattıma 25 tl lık sınırsız 1 gb ınternet alıyorum malum akn yı aşınca duşuyor 96 klobt e şimdı sıze soruyorum bu fırmanın uyduya takdığı eşyaları bızmı tedarık etmemız gerekıyor neler lazım bu fırmayla çalışmak ıçın bazıları acces poınt falan ayzmış gmaılıme msj olarak yollaya bılırmısınız?
    ezel3455@gmail.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. köyde kullanabileceğinizi sanmıyorum bunu.

      Sil
  3. 25 tlık turksel sınırsız tarıfesını sanırım 1 nısan dolasıyla kaldırmış bende yenıden arayışa gırmek zorunda kaldım son yorumunuz nedır ayrıldınız mı yoksa devammı edıyosunuz
    hazırkart kullanıcısıyım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nerde kullanmayı düşünüyorsunuz bunu ?
      Ben açıkçası memnun değilim . Bağlantı hızı düşük . Kopmalar çok fazla .
      Yazının altındaki güncellemeyi okuyun orada belirttim .

      Sil
  4. evde Köydekı evımde kullnıcam hocam ttnet sureklı arıza kaydı açtırıyor arızasız geçırdım ay çok azdır ya komşum kabloları kesıyor yada başka bır yerdekı arızadan dolayı gunlerce ınternetsız kalıyordum o yuzden 25 lık sınırsız ınternet benı gooruyordu HIZIM AZ OLSADA SADECE r10-wmaracı gıbı webmaster sıtelrınde dolaşıp pagespeed optimizasyon işlerı yapmam ıçın yetıyordu yıne ttnete dönmek zorunda kalıcam anlaşılan yada ptt cell de sanırım sınırsız ınternet var onlarada bakabılırım

    pttcel yada bımcell teknosanın mobılı hakkında bılgfınız var mı? avea artık ttkom olduğu ıçın soruyorum onların alt yapısı gsmde belkı ıyıdır

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hocam ttnet bunların en iyisi gene.
      komşunun kablo kesmesi ttnetin yaptığı bir problem değil.
      velhasıl benim bahsettiğim bu sistemi köyde kullanma imkanın yok zaten. biz burda zor kullanıyoruz.
      ama eğer 3G vs çekiyorsa herhangi bir operatörün onun internetini de kullanabilirsin uygun paketleri var ise.

      Sil
  5. Şuan styaj yerımde pttcel bımcell turkcell ttkom vodafon hepsıne bakıcam daha sonra kara verıcem ancak şu paket dıkkatımı çektı hem uygun hem sınırsız
    http://www.pttcell.com.tr/faturali-paketler/1gb-internet-paketi

    turkcelllde akn aşınca 96 kılobıtas verıyordu bunlar 128 verıyor ama faturalı olmak gerekıyor sanırım
    bu faturalıda aylık 10 tl yı aşarmı yok o vergısı yok şu verıgısı deyıp faturayı arttırma gıbı bı luks lerı var mı?

    YanıtlaSil
  6. Hiç çekmiyo nasıl bi internet anlayamadm arıyorum gelmiyorlar da çok pişmanım Pananeti bağlattğım için

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet gelmiyorlar. Hatta hiç ilgilenmiyorlar.

      Sil
  7. kardeşim nasıl internet ne faceye giriyo ne google ye bin pişmanım füzeltecek seniz düzeltin

    YanıtlaSil
  8. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  9. Pananet tavsiye edermisiniz

    YanıtlaSil
  10. Ticketa verdiğim son cevaptan anlayabilirsiniz:

    "08.03.2017 de açmışım talebi. Tam 13 gün olmuş. Lütfedip bakmışsınız gerçekten çok teşekkür ederim zahmet verdik. Şu an internetim öyle harika çalışıyor ki, eskiden speedtest yapabiliyordum, şimdi speedtest sayfası açılmıyor bile. Siz bu işi bence ya bırakın, ya da satarken bunları anlatın insanlara. Mesela ticketlara 13 günde anca baktığınızı, sorun çözülmese de çözülmüş gibi ticket kapattığınızı üstelik bunu sürekli yaptığınızı anlatın.

    Neyse bu sizde son ayım. Hadi başarılar."

    YanıtlaSil
  11. yani suanda pananeti bağlatmalımıyım bilmiyorum sizce

    YanıtlaSil
  12. sizce pananeti bağlatmalımıyım bilemiyorum fikrinizi almak istiyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben halen kullanıyorum mecburiyetten , çünkü alternatif yok burda.
      faturam geldi ama ödeme sistemleri çalışmadığı için ödeme yapamıyorum 2 gündür internetim yok . sebebi onların sistemi çalışmaması .
      alternatiflerinize bakınız.

      Sil
  13. Hocam alternatifi olan firmalar hangileridir?

    YanıtlaSil
  14. Pananet denen kepazelikten uzak durmanızı tavsiye ediyorum. Hizmet çok kötü; hızın 8 mbit olması gerekirken ortalama 2 Mbit civarında, nn bilinen internet sayfalarını (Google, facebook vb) dahi ya çok geç açıyor, yada açmıyor. Teknik servis ayrı bir facia, sorunu çözebilecek kimse yok. Bağlantıdaki kopmalarla da canınızdan beziyorsunuz. Paranızla rezil olmak istemiyorsanız yaklaşmayın !

    YanıtlaSil