MS-DOS Ile Neler Yapabilirim ? Komut İstemcisi İle Yapılacak İşler .


MS-DOS, 6.22 sürümüyle son bulan (9x kökenli işletim sistemlerindeki 7.0'a kadar), 16 bitlik bir işletim sistemidir. İşlemcinin gerçek modunda çalışan (korumalı moda da geçen dos uygulamalarının mevcut olduğunu hatırlıyorum), en fazla 1MB bellek adresleyebilen MS-DOS, çoklu kullanıcı desteklemez. Sistemin kaynaklarına ulaşılmasını engelleyecek kısıtlar yoktur. Doğrudan istediğiniz bileşene veri gönderip, okuyabilir; BIOS kesmelerine ulaşabilirsiniz.

Windows NT tabanlı işletim sistemlerinde (NT:), 2000, XP, Vista, 7 ve 8), MS-DOS yoktur. Bunun yerine ntvdm öykünücü olarak çalışır. 64 bitlik sistemlerde ise ntvdm çalışmaz, bu yüzden 16bit uygulamaları 64 bitlik windowslarda kullanamazsınız. Nedenini Tuğberk daha iyi açılar ama kısaca şöyle: 64 bitlik işletim sisteminde işlemci LONG modunda çalışır. LONG mod ise 16 bit gerçek modu desteklemez. 16 bitlik gerçek mod uygulamalarını çalıştırabilmek için işlemcinin Legacy (eskici :)) moduna geçmesi gerekir ki o anda çalışan 64 bitlik işletim sistemi yazılımından dolayı bu başarılamaz.

Kısaca şimdi piyada bulunan i7 bilmem kaç işlemcili bilgisayar MS-DOS kurabilirsiniz fakat 64bit işletim sistemi kurulu makinede benzetim yapmadan (simulation) MS-DOS programları çalıştıramazsınız. Benzetimi ise Dosbox adlı uygulamayla gerçekleştirebilirsiniz.

Yorum Gönder

0 Yorumlar
* Please Don't Spam Here. All the Comments are Reviewed by Admin.